Ik heb altijd willen bijdragen aan de wereld om mij heen.
Het gaat in het leven om jou én de wereld en wat je daaraan kan bijdragen. Die wisselwerking tussen mensen en hun omgeving (lees ook: organisatie) vind ik heel belangrijk. Die staat in mijn werk dan ook centraal. Daarnaast werk ik altijd vanuit gelijkwaardigheid. Want iedereen heeft iets bij te dragen, daarin zijn we allemaal gelijkwaardig aan elkaar. We hebben allemaal een plek in het geheel.
Met deze manier van werken ben ik begonnen toen ik 23 was en werkte als docent Engels. Ik wilde graag dat de leerlingen zich betrokken zouden voelen bij de les en zouden bijdragen. Daarom besloot ik de boeken aan de kant te doen. Voortaan pakte ik bij elke les de kranten van die week erbij. En hadden we het over de actualiteit.
Intuïtief besluit
Het was een intuïtief besluit en het werkte heel goed! De leerlingen waren veel meer betrokken en we hadden een veel gelijkwaardiger contact. Het was inspirerend en samenbindend. Heel leuk en waardevol.
Onbewust deed ik toen al iets wat ik nog steeds doe: ik werkte met wat op dat moment relevant was voor alle betrokkenen. Als coach doe ik dat nog steeds. Want het hier en nu is altijd de bron voor verandering en groei.
Door samen te creëren en allemaal op onze eigen manier van betekenis zijn, kunnen we de mooiste dromen werkelijkheid laten worden. Daar word ik blij van!
Ik heb 20 jaar ervaring als coach in organisaties. Via het SIOO, een interuniversitair centrum dat opleidingen verzorgt op het gebied van organisatie- en veranderprocessen, studeerde ik specifiek het sturen van verandering. Ik combineer mijn coachpraktijk met een baan als docent en opleider aan de master-opleidingen van hogeschool Windesheim. Daarnaast accrediteer ik coaches en coachopleidingen in internationaal verband. Ik ben NOBCO/ EMCC European Master Practitioner Coach en heb me verbonden aan de ethische code van deze beroepsvereniging.
Ik geloof in de kracht van samen creëren. En in bijdragen met betekenis. Jij ook?
Kijk bij werk met mij wat ik voor je kan betekenen